IRANSK ÖRTOMELETT


  • 4 Portioner
    Tid ca 25 min.
  • 5 ägg
  • 1 msk vetemjöl
  • ½ liter blandat hackat grönt
  • (purjolök,persilja,dill,koriander)
  • 1 tsk salt
  • 2 krm svartpeppar
  • 1 tsk gurkmeja
  • 1 msk smör eller margarin
  1. servering
  2. 1 granatäpple, kärnorna
  3. 1 dl turkisk  yoghurt

  • Vispa först ihop ägg och mjöl, blanda sedan i hackat grönt,
  • salt och kryddor. Spara lite grönt till servering. Hetta upp
  • fettet i en stekpanna och häll i smeten. Lägg på lock
  • och stek på medelvärmetills omeletten fått färg på under-
  • sidan och stadgat sig, men fortfarande är krämig på ytan.
  • Vänd den med hjälp av en tallrik och stek andra sidan. Låt
  • svalna och dela sedan omeletten i bitar.
  • Garnera med granatäppelkärnor, kryddgrönt och en
    klick yoghurt.


    Kommentarer
    Postat av: attis

    Det lät mumma det där du ;)Måste jag prova : Kramizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

    2008-09-29 @ 14:13:23
    URL: http://attisblogg.blogg.se/
    Postat av: attis

    Går det bra ? :P

    2008-10-02 @ 12:25:55
    URL: http://attisblogg.blogg.se/
    Postat av: Emma

    Hehe.. Kan inte ta åt mig äran på den... Den finns att välja bland de förinställda mallarna.. :P Har inte orkat sätta mig in i hur man ändrar och duttar.. :P

    2008-10-04 @ 02:47:40
    URL: http://ratemma.blogg.se/
    Postat av: Taurus1979

    Bloggen ser ju helt okej ut, och det här receptet ser ju inte heller helt illa ut.



    Nu skall jag dra på mig lite mer kläder för att gå ut på en nattlig promenad så att man inte bara ha suttit still hela dagen.

    2008-10-06 @ 00:49:11

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:
    :-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

    Trackback
    RSS 2.0